Anneler Haydi Mutfağa!
Yemek yeme, çocuklar için sadece önüne konulanı yiyip, geçici olarak karın doyurmak değildir. Biz yetişkinlerde olduğu gibi, çocuklarda da hem bedensel ve ruhsal doyumu sağlar, hem de yaratıcılıklarını geliştirerek geleceklerini şekillendirir. Çocuğunun dünyası rengarenk, hayalleri sınır tanımaz ve inanamazsın belki ama herkesten daha yaratıcı. Kendilerini geliştirmeye bu kadar açık oldukları bir dönemde, yapman gerekenler ise çok basit.
Birlikte yapacağınız ilk aktivite market alışverişi olsun. Ama öncesinde ondan alışveriş listesi hazırlamasını iste. Evet yaşı küçükse yazı yazamaz belki, ama çok güzel resim çizebilir. Sen malzemeleri söyle, o sanatını konuştursun. Markete gittiğinizde resimlere bakarak sırayla besinleri bulun. Böylelikle çocuğun alışverişte kontrollü ilerlemeyi ve ekonomik olmayı öğrenecek, kelime haznesini geliştirecektir. Ufak bir not; sıkılmaması için market alışverişlerini uzun tutma, uyku saatlerine yakın zamanlarda markete gitme!
İkinci aktivitemiz; yemek pişirmek! Yemek pişirmek uzun bir süreyi kapsar. Malzemelerin çıkarılması, hazırlanması ve pişmesi. Şimdiden belirteyim, “bıçağı elleme elini kesersin”, “ocağa yaklaşma yanarsın” gibi söylemlerden bu süreçte uzak dur. Bunlar çocuğunda güven eksikliğine yol açar ve her konuda ürkek olmasına neden olur. Sadece nasıl yapılacağını ve neye dikkat etmesini göstererek, kendine güvenen, cesaretli bir çocuk olmasını sağlayabilirsin.
Yemek pişirme işlemleri, aynı zamanda matematik ve fen bilimlerine olan ilgisini de arttırır. Fırın derecesini ve malzemelerin miktarını ayarlaması, kekin kabardığını ve suyun kaynadığını gözlemlemesi bilim konusunda kendini geliştirmesine yardımcı olur. Belki de şuan yanında seninle oynamak için can atan kişi, geleceğin en değerli bilim uzmanlarından biri.
Yemekler de piştiğine göre, sıra geldi üçüncü aktiviteye. Belki de en keyiflisi. Pişen yemeklerle, besinlerle eğlenceli tabaklar hazırlayın. İnternetten rahatlıkla görseller konusunda yardım alabilirsin. Başlangıç için kolay ama ilgi çekici bir görsel bul. Ya da çocuğunun hayal dünyasına sor. Tabağında ne görmek ister? Sonrası ise, çok kolay ve çok zevkli. Birlikte yemeklere şekil vererek en yaratıcı tabakları oluşturun. Bu rengarenk tabaklar, belki de geleceğin ressamının ilk eserleri olacak.
Tabii ki eserlerine isim vermeyi unutmuyorsun. Besinlere birlikte vereceğiniz değişik isimler; çocuğunun kelime haznesini geliştirirken, besinlere karşı ilgisini de arttırır. Örneğin; brokoli ve karnabahar kokuları nedeniyle çocuklar tarafından pek tercih edilmezler. Ama sen, ağaca benzeyen bu minikleri “dinozor ağacı” olarak tabağına koyarsan, çocuğun bayılarak tüketir.
Nihayet sofraya oturduk. Bu sofranın en önemli özelliği, “aile sofrası” olması olsun! Yemek esnasında TV izlemenin, göreceli olarak daha yüksek BKİ (beden kitle indeksi) değeri ile ilişkili olduğu bulunmuştur. Çalışmalar ailecek yemek yerken, TV’nin kapalı olmasını önermektedir! Yemek saatleriniz; sosyal iletişim becerilerinin desteklendiği sağlıklı aile sofraları olsun.
Haydi bakalım güzel anne, bugünden itibaren çocuğunun yaratıcılığına beslenmeyle de destek ol! Heyecanı nedeniyle meslek tercihleri her an farklılık gösterebilse de, küçük yaşta oluşan ilgi alanları her zaman bir adım önde olacaktır. Mutlu haftalar…